25 October 2013

Keralskie curry z kurczaka z jogurtem i orzechami nerkowca


Ostatnio naszła mnie nieodparta chęć na indyjskie jedzonko :-) Pomyślałam o naszej zeszłorocznej podróży po południowych Indiach i pysznym jedzonku, jakim się tam rozkoszowaliśmy, sięgnęłam po moją książkę z przepisami kuchni keralskiej (The Essential Kerala Cookbook) i oto trafiłam na przepis aromatycznego, bardzo ostrego curry z kurczakiem. Nie zaryzykowałam czterech łyżeczek chilli, dałam dwie a i tak było dosyć ostre, nie na tyle, żeby łzy mi leciały strumieniem, ale wystarczająco, żeby wystąpiły mi małe kropelki potu na czole ;-)
Bardzo lubię gotować indyjskie potrawy, cały dom pachnie wtedy egzotycznymi przyprawami i mam taką moją małą namiastkę Indii.

Keralskie curry z kurczaka z jogurtem i orzechami nerkowca
Chicken curry with Curd and Cashewnut

1 kg kurczaka
2 i1/2 łyżki oleju
3 łyżki orzechów nerkowca (niesolonych)
4 średnie cebule, posiekane
5 cm kawałek cynamonu
2 łyżeczki chilli w proszku (w oryginalnym przepisie 4 łyżeczki)

marynata:
ok. 100-150 ml gęstego jogurtu naturalnego (np. jogurt grecki)
1 łyżeczka kurkumy w proszku
1 łyżeczka soli

pasta:
3 łyżki orzechów nerkowca (niesolonych)
3 łyżki gęstego jogurtu naturalnego

Kurczaka myjemy, ściągamy skórę, kroimy na kawałki (ok. 5 cm) i osuszamy. Mieszamy składniki marynaty i dokładnie obtaczamy nią kawałki kurczaka. Naczynie przykrywamy i odstawiamy na ok. 1 godzinę. Po tym czasie rozgrzewamy w rondku 1 łyżkę oleju, dodajemy 3 łyżki orzechów nerkowca i smażymy mieszając aż się zrumienią. orzechy wyciągamy i odkładamy na bok. Dodajemy pozostały olej do rondla, dodajemy cebulę i cynamon, smażymy aż cebula zrobi się szklista. Mieszamy chilli z 3/4 szklanki wody, dodajemy do rondla i gdy się zagotuje dodajemy kurczaka wraz z marynatą, mieszamy dokładnie i gotujemy na małym ogniu ok. 20 minut, aż kurczak będzie miękki a sos zgęstnieje. Robimy pastę, w tym celu mielimy orzechy na drobno i mieszamy z jogurtem, gotową pastę dodajemy do kurczaka, mieszamy i gotujemy ok. 5 minut.
Curry podajemy z ryżem posypane pozostałymi orzechami nerkowca.

2 comments: