29 September 2014

Tajskie zielone curry


To jedno z najprostszych i najsmaczniejszych curry jakie ostatnio przygotowałam :)
Niezwykle szybkie, wystarczy tylko wszystkie składniki wcześniej pokroić i nastawić ryż, najlepiej jaśminowy :)

Tajskie zielone curry

220 gr kurczaka bez kości ani skóry, pokrojony na nieduże kawałki
1 mała zielona cukinia, pokrojona na kawałki
2 średnie cebule, pokrojone na piórka
1 zielona papryka, pokrojona na kawałki
pół szklanki mrożonego groszku
puszka mleczka kokosowego (ok. 300 ml)
2 łyżki oleju
1 spora łyżka zielonej pasty curry
liście świeżej bazylii tajskiej

Rozgrzewamy wok/patelnię, nalewamy olej i dodajemy pastę curry, smażymy mieszając. Dodajemy kawałki kurczaka, smażymy jeszcze pare minut mieszając, dodajemy pozostałe warzywa i zalewamy mleczkiem kokosowym. Gotujemy 5 minut aż kurczak będzie ugotowany a warzywa lekko chrupiące. Podajemy wraz z ryżem jaśminowym i listkami świeżej bazylii tajskiej :)


5 comments:

  1. uwielbiam, uwielbiam, uwielbiam muszę spróbować z groszkiem....gdzie kupujesz świeżą tajską bazylię?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Justyno, bazylia rośnie mi na działce :)
      Może użyjesz zwyczajnej?

      Delete
  2. Prosta ale niezwykle urzekająca potrawa - jak bardzo nadaje się na obiad? Czy da się tym najeść czy lepiej traktować to w charakterze lunchu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Można na obiad :) Ja bym zrobiła jeszcze jakieś warzywne curry na przykład - czerwone lub żółte :) I oczywiście z ryżem :)
      Pozdrawiam

      Delete
  3. Akurat na mój dzisiejszy rodeo grill steak house się nie przyda przepis, ale jutro muszę wypróbować :D Jadłam kiedyś coś podobnego, ale w sumie nie wiedziałam jak przyżądzić, a ostatnio bardziej steki testuję.

    ReplyDelete